HIPERION

Samo opušteno i budi ono što jesi
 
PrijemPrijem  PortalliPortalli  KalendarKalendar  Često Postavljana PitanjaČesto Postavljana Pitanja  TražiTraži  Registruj seRegistruj se  PristupiPristupi  

Delite | 
 

 Renault Megane III

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:33 am

Renault Megane III: Test vožnja u Madridu

Na poziv Renault-Nissan Srbija, imali smo priliku da odemo na evropsku promociju nove, treće, generacije Renault Megane modela.





Renault je odlučio da svim evropskim novinarima novu generaciju modela Megane predstavi u španskom gradu Madridu. Tokom dva dana domaći novinari su imali priliku da isprobaju novi Megane u hatch (5v) i kupe karoseriji. Kupei su bili pogonjeni novim TCe 180 motorom, dok su hatch modeli imali dCi 130 motor.


_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:34 am

Nova generacija Megane modela će se suprotstaviti veoma žustroj konkurenciji u, verovatno, i najzahtevnijem segmentu automobila. Kupe direktno konkuriše veoma popularnim modelima kao što je Kia Pro Ceed, Audi A3, Astra GTC, Auris kao i potpuno novom Scirocco-u, dok će se hatch boriti sa još širim spektrom konkurenata. Shodno tome, Renault je u potpunosti redizajnirao automobil, sa akcentom na potpuno kompjuterizovani proces razvoja i testiranja kako bi se inicijalni troškovi proizvodnje novog modela minimizovali.



Novi Megane je uz pomoć mnogo inžinjerskog truda uspeo da "oslabi", čime se Renault pridružio opštem trendu da novi modeli budu lakši od prethodnih, iako su po pitanju opreme, motorizacije i svega ostalog ispred prethodnog modela. Težina novog modela iznosi oko 15kg manje u proseku, nego odgovarajući modeli iz prethodne generacije. Smanjenjem težine se, pre svega, omogućava smanjenje prosečne potrošnje, a u kombinaciji sa potpuno novom generacijom TCe i dCi motora veće efikasnosti, postiže se još bolji rezultat po pitanju prosečne potrošnje, kao i CO2 emisije.

Novi model ima povećanu torzionu čvrstoću karoserije, a uz pomoć malog unapređenja već postojećeg ogibljenja, novi automobil ima daleko bolje vozne karakteristike.

O motorima smo već pisali u našem tekstu o TCe i dCi Renault motorima, s time da će TCe 130, LPG, Etanol i biodizel varijante biti dostupne nešto kasnije.

Uz Megane III model biće isporučivan novi infotainment sistem, koji se sastoji od audio i navigacionog sistema, a koji je - što je zanimljivo - raspoloživ u dve različite verzije, koje se razlikuju po komandama za rukovanje. Kod jednog modela se komande navigacionog sistema nalaze ispod komandi klima uređaja, dok se kod drugog nalaze na centralnom grebenu između menjača i odmorišta za ruku vozača.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:36 am



Test vožnje

Pre nego smo uopšte i seli za volane vozila namenjenih našoj ekspediciji, prisustvovali smo kratkom sastanku za vozače (iliti brifingu), gde su nam ljudi iz Renaulta uručili akreditacije i predočili nam rutu, kojom smo trebali da se krećemo u toku prvog dana vožnje.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:37 am




Nakon kratkog upoznavanja sa rutom i drugih servisnih obaveštenja pukom slučajnošću smo odabrali da sednemo baš u kupe - šesto čulo nas je vodilo ka snažnijem modelu - zasigurno!

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:39 am






Planirana ruta se sastojala od prvog dela od 110km, nakon čega smo napravili pauzu u manastiru Pastrana, gde smo pored savršeno sređenog enterijera pretvorenog u luksuzan restoran, mogli da vidimo dva Megane-a opremljena specijalnim aerodinamičkim dodacima, koji će zasigurno biti zanimljivi pojedinim vozačima.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:40 am

Novi Megane smo imali prilike da vozimo na više nego kvalitetnim španskim, auto i magistralnim putevima, pa moramo da napomenemo da ne možemo dati kompletan sud kako će se isto vešanje ponašati na domaćoj (katastrofalnoj) putnoj mreži.

Renault je kupe model namenio dinamičnijim vozačima, tako da je taj model nešto niži i za nijansu tvrđi, pa će vožnja kroz krivine biti veoma zanimljiva. Druga strana medelja jeste nešto veća neudobnosti prilikom upijanja neravnina.


Preglednost kod kupea (levo) i hečbeka (desno)

Hatch model, sa druge strane, ima daleko bolje vešanje, rekli bismo pravo francusko. Naravno, nije to udobno vešanje kakvo je bilo uobičajeno tokom 80-tih i 90-tih na francuskim automobilima, ali je u današnje vreme kada svi proizvođači uporno insistiraju na tome da zadovolje novinare, koji opet pričaju samo o performansama na trkačkoj stazi ili u izuzetno agresivnoj vožnji, ovaj automobil omogućava veoma udobno putovanje.

Razlika između ova dva modela je možda i najveća upravo u ovom segmentu (udobnost), iako se na prvi pogled čini da je samo razlika samo u dizajnu.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:41 am






_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:42 am

I kao po pravilu, kupe model je bio opremljen prilično živahnim TCe 180 benzincem, koji je direktan naslednik 2,0 16V motora iz Megana prethodne generacije, uz razliku da umesto 165 razvija 180KS. Iako je taj motor veoma redak izbor kupaca, na test automobilu teško da bismo mogli da zamislimo bolji izbor.

Odličan elektro aisistiran servo uređaj, relativno brz šestobrzinski manuelni menjač i 180KS-300Nm pod haubom, bili su sjajna kombinacija za izazovnu test rutu u dužini od 300km, koliko smo tokom prvog dana prevalili sa kupe modelom.



TCe benzinac sa 180KS je prilično bučan, tako da na autoputu već pri brzini od 140 kmč buka postaje više nego primetna. Treba napomenuti da u šestom stepenu prenosa ovaj motor omogućava kretanje brzinom od 135kmč, što je izgleda pravi tempo za ovaj model, kako bi imali nisku potrošnju i malu buku.



Tokom drugog dana smo bili za volanom hečbek modela, kojim smo prevalili nešto preko 200km, od kojih je veći deo bio po veoma zanimljivim i potpuno pustim lokalnim putevima u okolini grada Gvadalahara i manastira Pastrana.

Hečbek model je, kao što smo pomenuli, bio opremljen sa proverenim 1,9 dCi motorom, koji sada razvija 130KS. Veoma udobno vešanje upareno sa dizel motorom je odlično izbalansirana kombinacija, koja će ponuditi ekonomičnu vožnju u gradu, a opet odličnu putnu brzinu na autoputevima. Realno, očekujemo da ova kombinacija bude prilično čest izbor kupaca na našem tržištu.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:45 am






_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:47 am

Utisci

Novi Megane donosi veoma moderan dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti, pa se tako renoov adut u C segmentu nema čega postideti. Kao i uvek dizajn je stvar ličnog utiska, pa će uvek biti različitih mišljenja oko samog izgleda automobila.



Nova komandna tabla je osvežavajuća i veoma funkcionalna. Moramo da pohvalimo digitalni displej trenutne brzine, koji je veoma praktično rešen i istovremeno veoma moderan. Prekidač za aktiviranje zvučnog signala (sirene) je na sredini upravljača što je delako praktičnija pozicija nego tradicionalna francuska lokacija na ručnoj komandi sa leve strane volana. Možda u zapadnim zemljama to nije previše bitno, ali u našoj zemlji gde se zvučni signal mora intezivno koristiti, ovo je veliki plus.




_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
CRNI
BLEK
BLEK
avatar

Muški
Broj poruka : 17737
Godina : 44
Location : Novi Sad
Datum upisa : 13.11.2007

PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   Uto Jan 13, 2009 2:49 am

Navigacioni uređaj Carminat, neće biti isporučivan na našem tržištu usled nedostataka navigacionih mapa. Ovo je daleko pošteniji potez proizvođača, nego naplaćivanje i isporuka navigacionih sistema, koji su potpuno nefunkcionalni u našoj zemlji.



Megane je porastao, po dimenzijama, a opet je izgubio malo kilograma. U kombinaciji sa novim, efikasnijim i ekonomičnijim motorima sasvim sigurno je rame uz rame sa konkurentima, a dve verzije karoserije nude ne samo vizuelno razliku, već i razliku u ogibljenju, čime je olakšano ciljanje željene grupacije kupaca.



Prodaja od januara 2009.

Iz Renault Nissan Srbija je najavljeno da će novi Megane III sa 5V karoserijom biti raspoloživ već sredinom januara, dok će se kupe modeli naći u prodaji početkom februara 2009. godine. Cena za sada nije formirana zvanično, ali je procenjeno da će (ukoliko ne dođe do promene carinskih propisa) bazni model koštati nešto ispod 16.000 EUR.

I pored najavljenog produženog intervala zamene ulja na novim TCe i dCi motorima, Renault Nissan Srbija će servisne rokove zadržati na sadašnjim usled lošeg kvaliteta goriva na našem tržištu.

_________________
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://nesalomivi.smfforfree3.com/index.php?action=forum
Sponsored content




PočaljiNaslov: Re: Renault Megane III   

Nazad na vrh Ići dole
 
Renault Megane III
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
HIPERION :: SPORT :: AUTO-MOTO-
Skoči na: